Moja wymarzona gra cRPG


Dorwałam ostatnio Gothica 3 Złota Edycja za jakieś grosze w CDA.

Toteż przyszło mi do głowy, żeby napisać, jaki byłby mój wymarzony cRPG. W punktach.

1. System walki mieczem jak w Wiedźminie 1.
Mam na myśli możliwość wyboru stylu tzn. szybki/silny/grupowy, z możliwością parowania, salt, turlania etc. – chyba najlepszy, jaki widziałam… Ten z Gothica też jest dobry, ale brakuje tych salt.

2. System strzelania jak w Gothicu 3.
Zakochałam się w tym od pierwszego wejrzenia. Jedyny cRPG, w którym rzeczywiście musisz wycelować, żeby trafić przeciwnika.

3. Zasady D&D.
Jest to system znany prawie każdemu i łatwy do opanowania. Może mógłby być odrobinę uproszczony (vide post Bortasza na forum pt. Mniej Umiejętności), ale łatwo zrozumieć co się dzieje.
Ewentualnie mogłaby być skala oparta na procentach albo od 0-10 – taka prosta jak budowa cepa, żeby każdy rozumiał.

4. Nauczyciele – jak w Gothicu 3.
Żeby odnieść korzyści z zyskanego poziomu, trzeba znaleźć nauczyciela i wydać trochę grosza. Pomysł genialny, kończy z problemem „level up i puff już jestem silniejszy”

5. Odpoczynek – jak w Gothicu 3 lub w Llothanchwi (modzie do NWN 2).
Musisz znaleźć łóżko albo rozłożyć sobie posłanie, żeby odpocząć. Odpoczywasz albo 8 godzin, albo do wybranego przez siebie momentu (rano/południe/wieczór/północ).

6. Świat – jak w Gothicu 3.
Mam na myśli rewelację – brak loadingu (prawie w ogóle go nie ma). O ile w Planescape: Torment czy w Baldur’s Gate to tak nie przeszkadzało, o tyle w nowszych grach czasy ładowania zostały znacznie wydłużone. Weźmy takiego Wiedźmina… Długi loading co pięć minut. A kogo szlag nie trafiał przy wejściu do Wyzimy?

7. Drużyna – jak w Baldur’s Gate/NWN 2.
Mam na myśli drużynę, która wnosi coś sobą do gry. Potrafi się zachować i zupełnie się nie pogubić w walce, a poza tym każdy z twoich towarzyszy ma swoją osobowość. Viconia, Jaheira, Keldorn, Jan…. z drugiej strony Elanee czy Khelgar. Romanse nie są obowiązkowe, ale też są mile widziane.

8. Kamera – jak w NWN 2 + Gothic.
Mam na myśli możliwość wyboru: 1) za plecami bohatera [a la NWN 2, Wiedźmin, Gothic 3] 2) daleko za bohaterem [a la Wiedźmin] 3) izometryczny [a la NWN 2 Maska Zdrajcy, Baldur’s Gate] 4) pierwszoosobowy [a la Gothic 3]

9. PAUZA – jak w NWN 2 czy Baldur’s Gate.
W Gothicu do szału doprowadza mnie brak pauzy. Spokojnie rozejrzeć się, co się dzieje i zdecydować, co robić. Nie musi być koniecznie możliwość wydawania rozkazów podczas pauzy, ale przynajmniej niech ta pauza będzie. To ma być cRPG, a nie nawalanka!

—————————————-
Dodano 28.07.11

10. Handel – jak w Gothicu 3.
Podoba mi się możliwość wymiany rzeczy na rzecz, bez konieczności popadania w schemat „sprzedam X, dostanę Y gp, kupię przedmiot Z”

11. Ekwipunek – jak w Baldur’s Gate czy NWN 2
Jeden przedmiot = jedna kratka w ekwipunku, paperdoll w ekwipunku, ograniczenie ilości tego co możesz nieść wagą. Do tego – przenośne torby i inne pojemniki, w które możesz powsadzać przedmioty, pod warunkiem, że nie będą one bezdenne.

12. Bieganie, skakanie, pływanie – jak w Gothicu 3
Znakomitą rzeczą w Gothicu jest to, że postać nie ma kłopotu z przebyciem rzeczki czy jeziorka, nie musi szukać brodu, ani kłopotem nie jest przejście jakiegoś powalonego drzewa.

13. Mapa – jak w Gothicu 3 lub w Baldur’s Gate I
Mapa, na której widzisz cały świat, nie tylko jego wycinek… choć pinezki a la BG II mogłyby się przydać.

14. Kompas + zegar – jak w NWN 2
Kompas pokazujący kierunek północny oraz łatwo dostępny zegar.

15. Dziennik – jak w Baldur’s Gate
Dziennik, w którym widzisz wszystko, a nie tylko ostatnią wypowiedź dotyczącą danego zadania, oraz masz możliwość dopisania własnych notatek.

16. Przesuwanie skrzyń, beczek – jak w Deus Ex
Skoro już te skrzynie i beczki są w każdym cRPG, niech przynajmniej do czegoś służą po opróżnieniu…

17. Walka dwiema broniami / bronią podwójną – jak w NWN 1
Walka na dwie bronie to mój konik, a broń podwójną lubię jeszcze bardziej…
—————————————————
Tyle na razie. Jak coś jeszcze przyjdzie mi do głowy, to napiszę.

Zi

Dodaj komentarz

Filed under Essay, Polski

Skomentuj

