Moja wymarzona gra cRPG – cz. II


W części pierwszej przeanalizowałam swoją wymarzoną grę cRPG pod kątem techniczno-użytkowym, teraz pora na kąt fabularny… :P1. Duży świat – jak w Gothicu 3
Świat, w którym nie jesteśmy „prowadzeni po sznurku” niczym w NWN czy w BG II. Żadnych lokacji, do których nie możemy wejść, bo nie przeszliśmy wystarczająco daleko w grze; ani co gorsza lokacji, do których tracimy nagle dostęp.
P.S. W nosie mam, czy gra będzie osadzona na Faerunie, Oerth, czy w Westeros czy jeszcze gdzieś indziej – pod tym względem.2. Różne zakończenia – jak w Deus Ex
Najlepszą rzeczą w DX były trzy zakończenia, bardzo się między sobą różniące… mnie wystarczą i dwa, byleby się wyraźnie różniły.

3. Różne frakcje – jak w Gothicu 3
Tak, żeby gracz miał wybór, po czyjej stronie chce stanąć, i żeby musiał się trochę napracować, żeby zasłużyć na ich zaufanie.

4. Dialogi – jak w Planescape czy w Baldur’s Gate
Dialogi pisane, nie mówione, do tego w dużej ilości. Żadnych wypowiedzi w stylu „to jest obóz buntowników” – mało mnie szlag nie trafił, kiedy to usłyszałam w Gothicu 3, ani słuchania w nieskończoność głosu głównego bohatera wypowiadającego „Pokaż mi swoje towary”.

5. Głosy – jak w Baldur’s Gate
Nie będę pisać, jak rewelacyjnie zrobiono głosy do BG (Viconia, Imoen, Gorion czy golem Irenicusa „Na teren znów wdarli się intruzi, panie”) …
Wystarczy, że chodzi mi o to, żeby głosy były dodatkiem do dialogów, a nie dialogami samymi w sobie.

6. Wybór rasy/klasy/płci – jak w Baldur’s Gate czy NWN 2
Mam dość prowadzenia postaci narzuconej mi przez autorów (jak Geralt w Wiedźminie czy Bezimienny w Gothicu). Chcę mieć wybór, jaką postacią chcę grać, i chcę, żeby świat na to reagował.
Jeśli w mieście X nie lubią elfów, niech mnie nie wpuszczą do tego miasta albo podniosą ceny… jeśli w mieście Y elfy lubią, niech wszyscy obniżą ceny albo zrobią jakąś przysługę… a jeśli w mieście Z elfy mordują, to niech też tak będzie.

7. Wybór wyglądu – jak w Baldur’s Gate czy NWN 2
Związane z powyższym. Jeśli chcę mieć srebrnowłosego elfa o zielonych oczach, niech tak będzie. Jeśli chcę, żeby miał żółte oczy i czerwone włosy… albo czarne włosy i czarne oczy… Łapiecie chyba, o co mi chodzi?

8. Pilnowanie czasu – jak w Baldur’s Gate
Nie chcę, żeby czas w grze był liczony tylko za pomocą dni (dzień 100 na przykład). Niech istnieją tygodnie i miesiące, nawet jeśli tydzień trwa dni 10, a miesiąc powiedzmy 40. Niech to będzie jasno zaznaczone, żeby gracz wiedział, ile czasu spędziła jego postać w grze i ile ma czasu na zadanie Z.

9. Arena – jak w NWN czy Gothicu 3
Arena, na której postać może sprawdzić swoje umiejętności bojowe. Tak, żeby porażka nie kończyła się śmiercią. Niech taka arena będzie dostępna dla każdej postaci i żeby nie sprowadzała się ona do trzech leszczy.

10. Bitwy – jak w NWN
Mam jakąś słabość do bitew. Gromadzimy sojuszników i ruszamy do walki z wrogami. Walka na wielką skalę. To lubię!

11. Zdobycie własnej twierdzy – jak w Baldur’s Gate
Własna twierdza oznacza, że mamy jakiś wpływ na świat gry, że coś osiągnęliśmy. Chciałabym tylko, żeby twierdza dla każdej postaci różniła się czymś i coś sobą wnosiła… niedoścignionym wzorem są tu twierdze w BG II.

12. Plotki – jak w Baldur’s Gate
Nad kuflem piwa w tawernie można sporo usłyszeć o świecie. Rzeczy znaczące, nic nie warte i z gruntu fałszywe. Dodaje to uroku…

13. Zachowanie NPC – jak w Gothicu 3
Mam dość NPC chodzących po jednej linii i wygłaszających swoje jednolinijkowe kwestie. Niech oni usiądą przy ogniu, zagrają na harfie, zapolują na wilki… jak w Gothicu…

————————————–
To chyba na tyle, zapraszam do komentowania.
Zi

Dodaj komentarz

Filed under Eseje, Polski, RPG

Skomentuj

