Variant armor check penalty


Sorry za angielski tytuł, ale akurat nie mogę sobie przypomnieć polskiego terminu na acp. :oops:

Wymyśliłam, żeby zmienić zasady armor check penalty, aby było bardziej „realistycznie”. Przecież ci wszyscy wojownicy i rycerze w dawnych wiekach mieli większe możliwości ruchu w zbrojach, niż nam się wydaje. W pełnej zbroi płytowej można nawet robić fikołki, a co dopiero w lżejszych pancerzach…
Poza tym, acp w większości przypadków powinien zależeć od tego, co postać ma na ramionach/nogach lub dłoniach/stopach, bo te są najistotniejsze przy czynnościach, które w D&D znamy jako Umiejętności.
Tak więc:

Zbroje niewymienione na liście mają acp bez zmian. Wszystkie inne rzeczy (szansa niepowodzenia czaru etc.) bez zmian.

Lekkie
Skórzana ćwiekowana acp 0
Koszulka kolcza acp 0

Średnie
Skórzana acp -1
Łuskowa acp -2
Kolczuga acp -2
Napierśnik acp -1

Ciężkie
Splint mail (zapomniałam polskiej nazwy :oops:) acp -2
Paskowa acp -2
Półpłytowa acp -3
Pełna płytowa acp -4

Tarcze
Pawęż acp -5

Brak biegłości w danych zbrojach ma następujące efekty: acp 0 :arrow: acp -1, a dla wszystkich innych acp się dubluje.

——————————-
Większość na razie z głowy, ale jak znajdę więcej materiałów to dam znać.

Kilka linków:
http://www.metmuseum.org/toah/hd/aams/hd_aams.htm#weight_b – o tym, co można robić w pełnej płycie
http://scientiareview.org/pdfs/69.pdf – o historii zbroi

1 komentarz

Filed under Polski, RPG

One response to “Variant armor check penalty

  1. Myślę, że duże znaczenie do acp mogą mieć warunki atmosferyczne. Na pewno dodałoby to trochę realizmu. Nieoksydowana koszulka kolcza nie posłuży długo, jeśli będzie używana w deszczu i nie zostanie wyczyszczona. Zbroja skórzana może zgnić, rozciągnąć się, skurczyć, pękać.
    W zbroi płytowej nikt nie wytrzyma długo w upał – otarcia, odparzenia i odwodnienie organizmu zrobią swoje.
    Nawet jeśli temperatura jest w porządku – płytówka jest niesamowicie niewygodna i noszenie jej cały czas jest praktycznie niemożliwe. Samo nałożenie jej wymaga czasu, więc jeśli wróg zaatakuje z zaskoczenia, gracz ledwo zdąży założyć kirys. Pływanie, spanie, skradanie się też odpada.
    W kolczudze jest łatwiej, ale wyobraź sobie czołganie się będąc zawiniętym w metalowe kółka – usłyszy to każdy. W przypadku skradania się każdy metalowy element zbroi może zdradzić, odbijając światło, nawet nity. Przeszywanica zakładana pod prawie każdą zbroję jest zszyta z wielu warstw materiału, taka cebulka też pewnie krępuje ruchy. Wydaje mi się, że fo kwestii ograniczeń ruchowych trzeba podchodzić bardzo indywidualnie.
    Statystyk nie mogę skomentować, nienawidzę mechaniki, w żadnym systemie.😀

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s