Starsze drowy


Starsze drowy wyglądają podobnie jak ich młodsi krewniacy. Mają czarną skórę i białe włosy. Ale na tym podobieństwa się kończą. Oczy tych istot są czerwone, niezwykle rzadko pojawiają się blade kolory typowe dla mrocznych elfów. Nie noszą nazbyt wielu ubrań, szczególnie dlatego, że utrudniałyby one lot.
Rasa ta wyróżnia się niezwykłą urodą i charyzmą. Nieliczni szczęściarze, którzy je widzieli, opowiadali o „wewnętrznym blasku”, „włosach skrzących się jak mithril” czy „skórze mieniącej się wszystkimi barwami”. Posiadają też przejrzyste, tęczowe – ale w dosyć ciemnych odcieniach – skrzydła. Pełnią one nie tylko funkcję estetyczną, ale też umożliwiają im latanie.
Starsze drowy są samotnikami. Rzadko są widywane przez stworzenia inne, niż ich pośledni krewni. W mieście rozmiaru Menzoberranzan czy Eryndlynu starsze drowy policzyć można na palcach jednej ręki, szczególnie dlatego, że nie podkreślają swojej odmienności. W mniejszych miastach, jak odbudowane Ched Nasad, może znaleźć się tylko jeden, a w małych osadach – żadnego. Oprócz tego niewielka grupa przebywa na dzikich obszarach południowego Podmroku, pod terenami dawnego Illythiiru.
Kobiety starszych drowów zostają z reguły czarnoksiężnikami, wybierając później klasę prestiżową demonbinder. Mężczyźni zostają czarownikami lub warmage’ami. Czasami zdarza się również favored soul służący Lloth lub Selvetarmowi. Magia płynie gęsto w żyłach starszych drowów, bez niej zapewne by nie powstali.
Z dawnych czasów pozostały im zdolności obdarzania swoich pomniejszych krewniaków i pająków łaską Pajęczej Królowej (szablonem Lloth-touched [MMIV] albo półczarta). Niezwykle rzadko z niego korzystają, zwłaszcza w obecnych czasach
Starsze drowy praktycznie się nie starzeją i nie umierają ze starości. Co jakiś czas (co w ich przypadku oznacza kilka tysięcy lat) zamykają się w kokonie, z którego wychodzą niewiele odmienione fizycznie, ale za to potężniejsze.
Prawdziwe pochodzenie i historia tej rasy niknie w mrokach dziejów. Pierwsze wzmianki o nienaturalnie pięknych mrocznych elfach pochodzą z czasów około –25 000 RD, czyli z okresu po upadku Araushnee (-30000 RD). Większość źródeł pochodzi z ówczesnego Illythiiru, w tym twierdz Narathmault i Athamault. Najprawdopodobniej w ostatecznym stworzeniu oddzielnej rasy maczali palce zarówno balor Wendonai (ten sam, który ok. –11500 RD skusił Dom Sethomiir), jak i Pajęcza Królowa. Bardzo też wyraźne są wpływy fey z Dworu Unseelie. Niektórzy szepczą natomiast, że podwaliny położył Ka’Narlist.
Jakkolwiek by nie było, do czasu Zejścia Drowów zarówno Ssri’Tel’Quessir, jak i ich potężniejsi kuzyni rośli w siłę. Większość elit rządzących Illythiiru i niewielką garstkę w Miyeritarze stanowiły właśnie starsze drowy. W szczególności dotyczy to domów Sethomiir, Hune i Melarn, które przetrwały do dziś, choć znacznie uszczuplone w potęgę.
W –10000 RD Corellon przemienił wszystkie mroczne elfy w drowy, co zmusiło je do zejścia do Podmroku. Większość starszych drowów wybrała wtedy samotne życie, aczkolwiek garstka pozostała ze swoimi pomniejszymi krewniakami. Kilkoro z nich doprowadziło do założenia pierwszych miast drowów – Ust Natha, Telantiwar czy Guallidurth.
W ciągu następnych stuleci i tysiącleci starsze drowy obserwowały swoich krewniaków (a w wielu przypadkach, potomków). Nie zajęły one jednak rządzących pozycji w miastach mrocznych elfów, wręcz przeciwnie – trzymały się na uboczu, pojawiając się niezwykle rzadko – nawet jak na standardy drowów.
Rasa ta stała się legendą w Podmroku, a potem całkowicie o niej zapomniano. Dopiero pod koniec czternastego stulecia Kalendarza Dolin ponownie sobie o nich przypomniano. Milczenie Pajęczej Królowej i następujące po nim wydarzenia zmusiły starsze drowy do ujawnienia się, a ich młodszych krewniaków do uznania tegoż faktu.

Przykładowy starszy drow
Geildrin Sethomiir: mężczyzna starszy drow Zak10, SW 17, średni przybysz (rodowity), KW 10k4+10, pw 30, Init +8, Szyb 9 m, latanie 18 m (dobra); KP 28 dotyk 20 nieprzygotowany 24; atak +5 wręcz (długi miecz, 1k8/19-20/x2) lub +9 dystansowy (kusza lekka, 1k8/19-20/x2/25 m); SA chowaniec (brak), ugodzenie dobra (obrażenia +10), rozkazywanie pająkom 14/dzień, chodzenie po pajęczynach; SC cechy starszego drowa, RO 5/dobro i zimne żelazo, OC 21; Char CZ; MRO Wytrw +4 Ref +7 Wola +9; S 10 Zr 18 Kon 12 Int 18 Rzt 14 Cha 32.
Umiejętności i atuty: Czarostwo +17, Koncentracja +14 (+18 obronnie), Wiedza (tajemna) +17, Wiedza (szlachta i władcy) +10, Wiedza (plany) +10, Dyplomacja +21, Blefowanie +17, Zastraszanie +12, Ukrywanie +14, Ciche poruszanie +14; Rzucanie w walce, Przenikanie czaru, Poprawiona inicjatywa, Uniki
Czary znane: 9/5/4/3/2/1, ST 21 + poziom czaru, poziom rzucającego 10.
Czary zaklinacza na dzień: 6/9/9/9/7/5.
Zdolności czaropodobne: 1/dzień ciemność, tańczące światła, hipnoza, sugestia, uśpienie, ohydny śmiech Tashy, przeklęta plaga, emocja, mniejszy geas, zakażenie; 2/dzień – ogień faerie; 3/dzień – wykrycie myśli, wykrycie prawa, ochrona przed prawem, trucizna; Na życzenie – zauroczenie osoby.
Ekwipunek: karwasze pancerza +8, pierścień ochrony +4, płaszcz elfów*, buty elfów*; długi miecz, lekka kusza + bełty
* wliczone w statystyki

W ciemności: Szyb 15 m, KW 10k4+20, pw 40, atak +7 wręcz (długi miecz, 1k8+2/19-20/x2) lub +11 dystansowy (kusza lekka, 1k8+2/19-20/x2); SC szybkie leczenie 2, kontrolowanie światła, niewidzialność 1/runda, cienisty obraz 3/dzień, cienisty krok, cienista podróż; MRO Wytrw +6 Ref +9 Wola +11; Kon 14 Cha 34.
Umiejętności: Premia rasowa +4 do Nasłuchiwania i Zauważania; premia rasowa +8 do Cichego poruszania i Ukrywania.

W faerzress: atak +7 wręcz (długi miecz, 1k8+2/19-20/x2) lub +11 dystansowy (kusza lekka, 1k8+2/19-20/x2); +4 do rzutów obronnych przeciw czarom i efektom ze szkoły poznania

W ciemności & w faerzress: Szyb 15 m, KW 10k4+20, pw 40, atak +7 wręcz (długi miecz, 1k8+2/19-20/x2) lub +11 dystansowy (kusza lekka, 1k8+2/19-20/x2); SC szybkie leczenie 2, kontrolowanie światła, niewidzialność 1/runda, cienisty obraz 3/dzień, cienisty krok, cienista podróż; MRO Wytrw +6 Ref +9 Wola +11 (+4 do rzutów obronnych przeciw czarom i efektom ze szkoły poznania); Kon 14 Cha 34.
Umiejętności: Premia rasowa +4 do Nasłuchiwania i Zauważania; premia rasowa +8 do Cichego poruszania i Ukrywania.

Starsze drowy jako bohaterowie
Siła +2, Zręczność +6, Kondycja –4, Inteligencja +6 Roztropność +2 Charyzma +14
Średni rozmiar. Typ przybysz (rodowity)
Bazowa szybkość naziemna to 9 metrów, szybkość latania 18 m (dobra).
Klasa Pancerza: Premia z naturalnego pancerza +2.
Specjalne ataki: ugodzenie dobra (dodatkowe obrażenia równe KW), zdolności czaropodobne, rozkazywanie pająkom i pajęczym stworzeniom (analogicznie do zdolności złego kapłana, 3+mod Cha/dzień), chodzenie po pajęczynach (jakby działał czar swoboda działania)
Specjalne cechy: widzenie w ciemnościach, niepodatność na trucizny, odporność na kwas, zimno, elektryczność, ogień 10, RO 5/dobro i zimne żelazo; niepodatność na czary i efekty oczarowań; wykrycie faerzress, naznaczenie mocą; OC 11 + poziom postaci;

Zdolności czaropodobne: 1/dzień ciemność, tańczące światła, ogień faerie. Oprócz tego starszy drow o Intelekcie lub Roztropności równym 8 posiada następujące zdolności zależne od KW. Zdolności się kumulują, ST oparte na Charyzmie:
1-2 KW: na życzenie – zauroczenie osoby, 1/dzień – hipnoza, ogień faerie, 3/dzień – wykrycie myśli
3-4 KW: 1/dzień sugestia, uśpienie, 3/dzień wykrycie prawa
5-6 KW: 3/dzień ochrona przed prawem, 1/dzień ohydny śmiech Tashy, przeklęta plaga
7-8 KW: 1/dzień emocja, 3/dzień trucizna
9-10 KW: 1/dzień mniejszy geas, zakażenie
11-12 KW: 1/dzień dominacja nad osobą, bluźnierstwo
13-14 KW: 1/dzień pełzająca zagłada; 3/dzień pajęcza postać
15-16 KW: 1/dzień zbiorowa sugestia, planarny sojusznik potężniejszy
17-18 KW: 1/dzień obłęd, przyzwanie potwora IX (tylko czarty)
19+ KW: 1/dzień pajęcze kształty, zniszczenie

Automatyczne języki: elfi, podwspólny. Premiowe języki: otchłanny, leśny, wspólny, piekielny.
Ulubiona klasa: warlock (kobiety), czarownik (mężczyzna)
SW: +7
Charakter: Zawsze zły, zazwyczaj chaotyczny
ECL: +8

W ciemności starszy drow otrzymuje ponadto następujące korzyści:
+2 do Kondycji i Charyzmy; Szybkość lądowa +6 m, KP +4 (odbicie); +2 do rzutów ataku i obrażeń, +4 do wszystkich rzutów obronnych
Specjalne cechy: kontrolowanie światła, szybkie leczenie 2, niewidzialność 1/runda, cienisty obraz 3/dzień, cienisty krok, cienista podróż
Umiejętności: Premia rasowa +4 do Nasłuchiwania i Zauważania; premia rasowa +8 do Cichego poruszania i Ukrywania.

Na obszarze węzła ziemi lub faerzress starszy drow otrzymuje ponadto następujące korzyści:
Premia +2 do KP z odbicia, premia +2 do rzutów ataku i obrażeń, +4 do rzutów obronnych przeciw czarom i efektom ze szkoły poznania

————————————————————————-
Nota od autorki: Wykorzystano szablony: pół-baśniowiec [FF], pomrok [FRCS], half-succubus (http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/we/20060630a), stworzenie dotknięte faerzress [Podmrok].

Dodaj komentarz

Filed under Polski, RPG

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s