Drowicorn


Istota ta wygląda podobnie do centaura – od pasa w górę ma ciało drowa, w dół zaś – czarnego jednorożca. Niehumanoidalna połowa pokryta jest lśniącym czarnym futrem, a włosy stworzenia przypominają srebrzystą grzywę. Wbrew popularnym opowieściom, drowicornom brakuje rogów. Kopyta istoty są twarde i świetnie się nadają do uderzania we wrogów.
Drowicorny są jeszcze bardziej spaczone i okrutne, niż normalne drowy. Żyją w niewielkich stadach w dziczy Podmroku, zabawiając się wbijaniem sobie nawzajem sztyletów w plecy. Większość tych istot to kobiety, mężczyźni bowiem są zabijani zaraz po narodzeniu, poza pierwszym synem. Kwestia religii jest im raczej obojętna, najczęściej czczą Lloth lub Selvetarma (albo Keptolo z GH).
Drowicorny żyją tak samo długo, jak zwykłe mroczne elfy, bardzo niewiele jednak dożywa starości.
Pierwsze drowicorny powstały w Undrek’Thoz, segmentowym mieście położonym pod Thay. Jeden z najazdów drowów napotkał opór w postaci elitarnego regimentu – kobiet dosiadających czarnych jednorożców – oddział ten był pierwowzorem niesławnych Sióstr Cyrica). Thayanki i ich wierzchowce zostały pokonane, zadały jednak duże straty najeźdźcom. Jeden z czarnych jednorożców przeżył bitwę, mroczne elfy zabrały go więc do swojej ojczyzny.
Najpotężniejsi czarodzieje w Undrek’Thoz następnie zajęli się krzyżowaniem drowich mężczyzn z schwytaną samicą jednorożca i jej klonami. Zarówno mężczyźni, jak i jednorożce ginęły podczas tych plugawych eksperymentów, w końcu jednakże udało się stworzyć pierwszego drowicorna. Ku radości stwórców okazało się też, że istoty te mogą się rozmnażać.
Pierwsze stada drowicornów opuściły Undrek’Thoz dekadę później. Większość tych istot można więc spotkać w tamtym rejonie. Nie słyszano o nich w Północnym Mroku. Jeden czy dwa drowicorny trafiły w ręce łowców niewolników z Eltabbar i tak Thayczycy dowiedzieli się o ich istnieniu.

Drowicorn
Duża istota baśniowa, KW 2k6+4, pw 12, Init +3, Szyb 18 m, KP 17 dotyk 12 nieprzygotowany 14, atak +4 wręcz (miecz krótki, 1k6+2/19-20/x2) lub +4 wręcz (kopyto, 1k4+2); SA zadawanie lekkich ran, SC cechy drowa, OC 11; MRO Wytrw +2 Ref +6 Wola +6; S 14 Zr 16 Kon 14 Int 16 Rzt 16 Cha 20.
Umiejętności i atuty: Zastraszanie +11, Ciche poruszanie +9, Przetrwanie +7, Nasłuchiwanie +6, Zauważanie +6, Przeszukiwanie +4; Finezja w broni, Czujność
Zdolności czaropodobne 1/dzień: ciemność, ogień faerie, tańczące światła
Klimat/Teren: Podziemia
Występowanie: pojedynczo lub para
Skarb: standardowy
Charakter: Zawsze chaotyczny zły
Rozwój: zależnie od klasy postaci
Dostosowanie poziomu: +3

Drowicorn jako rasa postaci:
Siła +4, Zręczność +6, Kondycja +4, Inteligencja +6, Roztropność +6, Charyzma +10
Rozmiar duży, typ istota baśniowa.
Szybkość: 18 m.
Naturalny pancerz +5.
Kości Wytrzymałości: Drowicorn zaczyna z dwoma poziomami istoty baśniowej, które zapewniają 2k6 pw, bazową premię do ataku +1, bazową premię do rzutów obronnych Wytrw +0 Ref +3 Wola +3.
Rasowe umiejętności: Poziomy istoty baśniowej dają mu 5 x (6 + Int) punktów umiejętności. Umiejętnościami klasowymi są Blefowanie, Dyplomacja, Zastraszanie, Ciche poruszanie, Przetrwanie, Nasłuchiwanie, Zauważanie, Przeszukiwanie.
Rasowe Atuty: Poziomy istoty baśniowej dają 1 atut. Drowicorn otrzymuje ponadto Czujność jako atut premiowy.
Atak: kopyto (1k4)
Specjalne ataki: zadawanie lekkich ran (3/dzień)
Specjalne cechy: jak drow
Zdolności czaropodobne 1/dzień – ciemność, ogień faerie, tańczące światła
Dostosowanie poziomu: +3
Ulubiona klasa: kapłan (kobieta), zaklinacz (mężczyzna)

———————————————————————————————————

Tauryczny drowicorn
Duży humanoid-potwór, KW 5k8+25, pw 45, Init +3, Szyb 18 m, KP 17 dotyk 17 nieprzygotowany 14, atak +10 wręcz (miecz krótki, 1k6+5/19-20/x2) lub +10 wręcz (kopyto, 1k4+5); SA zadawanie lekkich ran, SC cechy drowa, OC 11; MRO Wytrw +9 Ref +7 Wola +1; S 20 Zr 16 Kon 20 Int 12 Rzt 10 Cha 12.
Umiejętności i atuty: Zastraszanie +11, Ciche poruszanie +9, Przetrwanie +7, Nasłuchiwanie +6, Zauważanie +6, Przeszukiwanie +4; Wielokrotny atak, Czujność
Zdolności czaropodobne 1/dzień: ciemność, ogień faerie, tańczące światła
Klimat/Teren: Podziemia
Występowanie: pojedynczo lub para
Skarb: standardowy
Charakter: Zawsze chaotyczny zły
Rozwój: zależnie od klasy postaci
Dostosowanie poziomu: +3

Drowicorn tauryczny jako rasa postaci:
Siła +10, Zręczność +6, Kondycja +10, Inteligencja +2, Charyzma +2
Rozmiar duży, typ humanoid-potwór.
Szybkość: 18 m.
Naturalny pancerz +5.
Kości Wytrzymałości: Drowicorn zaczyna z pięcioma kośćmi istoty taurycznej, które zapewniają 5k8 pw, bazową premię do ataku +5, bazową premię do rzutów obronnych Wytrw +4 Ref +4 Wola +1.
Rasowe umiejętności: Poziomy istoty taurycznej dają mu 5 x (2 + Int) punktów umiejętności. Umiejętnościami klasowymi są Zastraszanie, Ciche poruszanie, Przetrwanie, Nasłuchiwanie, Zauważanie, Przeszukiwanie.
Rasowe Atuty: Poziomy istoty taurycznej dają 1 atut. Drowicorn otrzymuje Czujność jako atut premiowy.
Atak: kopyto (1k4)
Specjalne ataki: zadawanie lekkich ran (3/dzień)
Specjalne cechy: jak drow
Zdolności czaropodobne 1/dzień – ciemność, ogień faerie, tańczące światła
Dostosowanie poziomu: +3
Ulubiona klasa: kapłan (kobieta), zaklinacz (mężczyzna)

Dodaj komentarz

Filed under Polski, RPG

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s