Alternatywny system charakteru Monte Cooka


A/N: Moje tłumaczenie.

Żródło: „Book of Hallowed Might” Monte Cook

—————————————————————————————————-

Każda część charakteru postaci ma wartość numeryczną od 1 do 9.

Dobro

1 Nie lubi, kiedy złe rzeczy przytrafiają się innym

2 Pomaga czasem innym, zwłaszcza przyjaciołom

3 Może czasami pomóc obcym

5 Oddaje swoje, by pomóc innym – może chodzić o pieniądze, czas lub cokolwiek innego

7 Poważnie traktuje idee takie jak czystość, niewinność i inne ideały

8 Poświęciłby wszystko, nawet swoje życie, dla innych w okamgnieniu

9 Nie skrzywdzi nikogo ani niczego, nawet jeśli przynosi mu to nieszczęście lub śmierć

Zło

1 Cieszy się z nieszczęścia innych, ale z reguły nie zaszkodzi czynnie

2 Aby poprawić swoją sytuację, może sprowadzić na innych ból lub nieszczęście

3 Lubi kraść, kłamać i zadawać innym ból

4 Może skrzywdzić nawet przyjaciół byle wyjść na tym lepiej

5 Może zabić by poprawić swoją sytuację

7 Zabije dla samej przyjemności przynoszenia innym bólu i śmierci

9 Nienawidzi życia, dobra, światła i robi wszystko, co tylko może, by je zniszczyć

Prawo

1 Generalnie dotrzymuje obietnic i trzyma się prawa w przypadku wątpliwości

2 Ma pewne zasady, których się trzyma

3 Szczerze szanuje władzę za ich pozycję

4 Zgodzi się na skrzywdzenie lub śmierć jednej osoby, jeśli pomoże to wielu

5 Trzyma się prawa lub zbioru zasad nawet jeśli przynosi mu to nieszczęście

8 Zgodzi się na skrzywdzenie lub śmierć wielu, jeśli pomoże to całemu społeczeństwu

9 Podąża wyznaczoną drogą tak ślepo, że ryzykuje samozniszczenie. Boi się i gardzi indywidualnością.

Chaos

1 Trochę nonkonformista lub wolny duch

2 Skłamie jeśli mu to pasuje, nie lubi, jeśli mu się rozkazuje

3 Zdezorganizowany ale bardzo przyjazny

5 Odrzuca ideę rządów większości

6 Woli anarchię od innych form organizacji

7 Czasem niszczy przedmioty z braku ostrożności

9 Nienawidzi porządku tak bardzo, że lubi niszczenie dla samego niszczenia

Ten system zakłada, że prawdziwie neutralnych postaci jest bardzo mało. Większość ma przynajmniej 1 stopień po którejś stronie osi. Z tego powodu, stopień 1 jest uważany za neutralny dla potrzeb czarów i efektów wykrywających charakter.

Dodaj komentarz

Filed under Polski, RPG

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s