REPOST – Mechanika Deus Ex RPG – cz. III


A/N: Autor – Aerandir. Oryginał pod adresem http://www.qesh.pun.pl/viewtopic.php?id=31.

Repost w celu upowszechnienia wiedzy o tym znakomitym pomyśle.

————————————————————-

– B R O Ń –

Pistolet 10mm.
Popularny rodzaj broni pomocniczej. Ten sporawy egzemplarz waży dobre 4,5 kilograma i jest najczęstszym wyborem zarówno cywili jak i kryminalistów.
Typ broni: krótka
Bazowe obrażenia: 10
Pojemność magazynku: 6
Zasięg skuteczny: 45m
Zasięg maksymalny: 100m
Odrzut: nikły
Obsługiwana amunicja: 10mm

Wyciszony pistolet.
Nieco lżejszy od normalnego pistoletu. Posiada zwiększony magazynek w stosunku do klasycznego oraz, rzecz jasna, wmontowany na stałe tłumik, którego w lufie w ogóle nie widać. Niestety znaczne wyciszenie zmniejsza siłę wystrzału – a co z tym idzie, także zadawane rany.
Typ broni: krótka
Bazowe obrażenia: 6
Pojemność magazynku: 10
Zasięg skuteczny: 45m
Zasięg maksymalny: 100m
Odrzut: wręcz zerowy
Obsługiwana amunicja: 10mm

Mini-kusza.
Ważący 7 kilo prostopadłościenny bloczek. Nakłada się go na przedramię wybranej ręki (bloczek jest wyposażony w skórzaną rękawicę podczepioną u wylotu) i odbezpiecza ramiona kuszy. I broń jest gotowa do użycia. Bełty nie przebiją co prawda żadnego pancerza, ale w przeciwieństwie do pistoletu kuszy można użyć jej w wodzie. Jest też absolutnie cicha. Ponadto „bełty” są tutaj mocno na wyrost. Pojedyńczy bełt jest długości 15cm, przez co często nazywa się je „rzutkami”.
Typ broni: krótka
Bazowe obrażenia: 15
Pojemność magazynku: 4
Zasięg skuteczny: 15m
Zasięg maksymalny: 30m
Odrzut: brak
Obsługiwana amunicja: rzutki, rzutki obezwładniające, rzutki-flary

PS20.
Osobliwa broń plazmowa wynaleziona przez nieznaną organizację bezpieczeństwa, która jest nową generacją wyciszonego pistoletu. Z powodu rozmiarów wymagających ukrycia posiada w sobie jedynie jeden pocisk, a broni nie da się ładować. Jest mimo tego dość mordercza na krótkie dystanse.
Typ broni: krótka
Bazowe obrażenia: 35
Pojemność magazynku: 1
Zasięg skuteczny: 270m
Zasięg maksymalny: 450m
Odrzut: brak
Obsługiwana amunicja: brak (jednostrzałowiec)

Karabin szturmowy.
Broń bardzo krótka jak na swoją nazwę, zaprojektowana do walki na krótkie dystanse. Posiada bębnowy magazynek zamieszczony na górze z tyłu broni i małą wyrzutnię granatów podwieszoną z przodu (przy wylocie lufy). Broń jest długa na pół metra i przez to bardzo łatwa w manewrowaniu.
Typ broni: długa
Bazowe obrażenia: 3 (per pocisk)
Pojemność magazynku: 30
Zasięg skuteczny: 100m
Zasięg maksymalny: 200m
Odrzut: średni
Obsługiwana amunicja: 7.62x51mm, 20mm HE

Obrzyn.
Popularna w organizacjach podziemnych krótka strzelba doskonała na krótkie dystanse. Posiada znaczny rozrzut, który uniemożliwia strzelanie na dalsze odległości.
Typ broni: długa
Bazowe obrażenia: 20
Pojemność magazynku: 4
Zasięg skuteczny: 20m
Zasięg maksymalny: 40m
Odrzut: średni
Obsługiwana amunicja: pociski Sabot, pociski Buckshot

Strzelba szturmowa.
Hybryda obrzyna z karabinem. Ta broń posiada bębnowy magazynek niczym stary karabin Thompson, ale ten ładowany jest amunicją śrutową. Prawdziwe monstrum na krótkie dystanse, umożliwia prowadzenie ogień ciągły.
Typ broni: długa
Bazowe obrażenia: 15
Pojemność magazynku: 12
Zasięg skuteczny: 20m
Zasięg maksymalny: 40m
Odrzut: spory
Obsługiwana amunicja: pociski Sabot, pociski Buckshot

Karabin snajperski.
Podłużna, celna broń. Tylko zawodowcom nie drżą ręce, kiedy z niej korzystają. Strzela się nią dosyć powoli, ale posiada naprawdę daleki zasięg skuteczny.
Typ broni: długa
Bazowe obrażenia: 20
Pojemność magazynku:6
Zasięg skuteczny: 550m
Zasięg maksymalny: 900m
Odrzut: średni
Obsługiwana amunicja: 30.06mm

Miotacz ognia.
Masywna broń (18 kilogramów) plująca podpalonym napalmem. Wyrządza paskudne szkody. Zbiornik napalmu, jako że jego ściany są niezwykle grube, jest wytrzymały chociaż dodaje ciężaru broni – jest podwieszony pod lufą. Obok lufy znajduje się drobny palnik, który zapala napalm. Niedoświadczone osoby mogą mieć problem z noszeniem takiej broni.
Typ broni: ciężka
Bazowe obrażenia: 2
Pojemność magazynku: 100 (pojedyńczych płomieni)
Zasięg skuteczny: 6m
Zasięg maksymalny: 6m
Odrzut: brak
Obsługiwana amunicja: kanistry napalmu

GUIDED EXPLOSIVE PROJECTILE GUN (GEP GUN)
Potężna wyrzutnia rakiet sterowanych laserowo, którą celuje się z ramienia. Jest bardzo celna, jeżeli pozwolić komputerowi zająć się namierzaniem. Jest jednak masywna, w końcu 23 kilogramy to niemało, użytkownicy mogą mieć problemy z jej użytkowaniem.
Typ broni: ciężka
Bazowe obrażenia: 300
Pojemność magazynku: 1
Zasięg skuteczny: 270m
Zasięg maksymalny: 450m
Odrzut: potworny
Obsługiwana amunicja: rakiety, rakiety WP

Karabin plazmowy
To dopiero prototyp, ale bardzo niebezpieczny. Ciężki (23 kilo) i nieporęczny, wystrzeliwująca dość powolne, zielone kule szlamu wielkości pięści. Doskonała broń przeciwko powolnym celom.
Typ broni: ciężka
Bazowe obrażenia: 90
Pojemność magazynku: 12
Zasięg skuteczny: 270m
Zasięg maksymalny: 450m
Odrzut: średni
Obsługiwana amunicja: magazynek plazmy

Pistolet pieprzowy
Nazwa jest dosyć myląca. To nie jest pistolet. Przypomina dziwną mutację dezodorantu. Jego zadaniem jest wypuszczanie gazu, który obezwładnia przeciwnika.
Typ broni: prymitywna
Bazowe obrażenia: 0
Pojemność magazynku: 100 (mililitrów)
Zasięg skuteczny: 2m
Zasięg maksymalny: 2m
Odrzut: brak
Obsługiwana amunicja: zbiornik z gazem pieprzowym

Nóż bojowy.
Typowy nóż ze stali nierdzewnej. Ostry i wszechstronny.
Typ broni: prymitywna
Bazowe obrażenia: 5

Pałka.
Składana teleskopowo pałka ze stali zakończona gumą. Broń obuchowa policji rozpędzającej tłumy.
Typ broni: prymitywna
Bazowe obrażenia: 7

Miecz.
Duży kuzyn noża.
Typ broni: prymitywna
Bazowe obrażenia: 10

Noże do rzucania.
Małe nożyki służące do rzutów w cel.
Typ broni: prymitywna
Bazowe obrażenia: 10

Paralizator.
Sprytna broń przypominającą nóż – z tą różnicą że tutaj zamiast ostrza jest czarny prostopadłościan iskrzący setkami woltów.
Typ broni: prymitywna
Bazowe obrażenia: 15 (ogłusza)
Pojemność magazynku: 4
Obsługiwana amunicja: bateria do paralizatora

LAM (Lightweight Attack Munitions).
Mały granat, którego głównym zajęciem jest eksplodowanie i powodowanie paskudnych ran. Jak każdy granat, może zostać rzucony albo przyczepiony do ściany, by zadziałać jako mina zbliżeniowa.
Typ broni: materiały wybuchowe (podczas pracy z nimi) / prymitywna (podczas rzutu)
Bazowe obrażenia: 500

Granat EMP (ElectroMagnetic Pulse).
Nie czyni szkody organizmom żywym, jest śmiertelnym wrogiem wszelkich robotów, usprawnionych ludzi i instalacji elektrycznych.
Typ broni: materiały wybuchowe (podczas pracy z nimi) / prymitywna (podczas rzutu)
Bazowe obrażenia: 0

Granat gazowy.
Wypuszcza on gaz obezwładniający. Skuteczny na organizmy żywe, nieskuteczny na roboty.
Typ broni: materiały wybuchowe (podczas pracy z nimi) / prymitywna (podczas rzutu)
Bazowe obrażenia: 0

Granat szyfrujący.
Nie wybucha – wysyła chmurę nanorobotów, które dokonują sabotażu w robotach. Nanoroboty z czasem giną, ale dopóki żyją przestawiają wszystkie funkcje robota na atakowanie wszystkich celów dookoła – zwłaszcza tych, które przedtem były oznaczone jako „niedozwolone do ataku”. Nie działa na ulepszonych ludzi ani na organizmy żywe.
Typ broni: materiały wybuchowe (podczas pracy z nimi) / prymitywna (podczas rzutu)
Bazowe obrażenia: 0

– R O D Z A J E    A M U N I C J I –

– 10mm
Zwyczajne pociski pistoletowe o niewielkim koszcie produkcji, mimo wysokiej skuteczności.

– 7.62x51mm
Używany głównie przez siły zbrojne i porządkowe, dopóki nie rozpowszechnił się na cały świat. Ładuje się nimi karabiny maszynowe.

– 20mm HE
Drobne granaty używane do czyszczenia strategicznych punktów z opozycji. Działko miotające nimi jest na tyle małe, by montować je pod bronią.

– pociski Buckshot
Standartowa amunicja śrutowa do strzelb. Skuteczna na miękkie cele. Robota tym nie draśnie.

– pociski Sabot
Pocisk wolframowy zdolny przebić się przez najmocniejszy pancerz. Jego profil balistyczny sprawia, że jest bardzo nieefektywny przeciw miękkim celom.

– 30.06
Bardzo celna amunicja karabinowa używana jako „jeden strzał, jeden mord” przez ponad 50 lat.

– rzutki
Doskonałe na „morką” robotę z mini-kuszą. Niestety, ciężko jest kogokolwiek nimi zlikwidować.

– rzutki obezwładniające
Nasączone płynem powodującym szybkie i niepowstrzymywalne rozluźnienie mięśni. Ludzie nimi potraktowanymi często tracą przytomność.

– rzutki-flary
Zapalają się po trafieniu w cel, służą do oświetlenia strategicznych punktów.

– bateria do paralizatora
Przenośna bateria do załadowania paralizatora.

– kanister napalmu
Pojemnik pod ciśnieniem zawierający zgęstniałą benzynę. Bardzo łatwopalną benzynę.

– rakiety
Rakiety stabilizowane żyroskopowo z ograniczoną funkcją korygowania ruchu w locie.

– rakiety WP
Tzw. „wooly peter” od nazwy White-Phosphorous. Czyni minimalne obrażenia podczas uderzenia, ale uwalniana chmura białego fosforu zapala się natychmiastowo po kontakcie z powietrzem, powodując wielką ognistą eksplozję.

– magazynek z plazmą
Magazynek wytłaczanego, magnetycznie uszlachetnionego plastyku, który może być podgrzany i wysłany z dewastującym efektem przez karabin plazmowy.

– zbiornik gazu pieprzowego.
Trzymać z dala od dzieci. Pojemnik pod ciśnieniem.


Dodaj komentarz

Filed under Polski, RPG

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s