Moja mechanika vs. D&D


Moja mechanika D&D (3.0, 3.5 lub 4.0)
Sześć atrybutów Sześć atrybutów
Rzuty obronne – Wola, Refleks, Wytrwałość Rzuty obronne – Wola, Refleks, Wytrwałość
Kość d20 lub 3d6 Kość d20 + sporo innych
Tworzenie postaci – point buy Tworzenie postaci – kostki lub point buy
Modyfikatory jedynie dodatnie Modyfikatory dodatnie lub ujemne
Brak przeliczania atrybutów na modyfikatory Przeliczanie atrybutów na modyfikatory
Brak poziomów Poziomy
Brak losowych kości obrażeń, krytyków Losowe kości obrażeń, trafienia krytyczne
Brak punktów życia Punkty życia
Punkty akcji Akcje standardowa/ruchu/ całorundowa
Korzyści Atuty, specjalne ataki, specjalne cechy
Niewielkie kary z pancerza Spore kary z pancerza do testów
Brak niepowodzenia czaru w pancerzu Niepowodzenie czaru
Takie same zasady (manewry) dla wszystkich 3.0 – klasy walczące inaczej, czarodzieje inaczej; 4.0 – takie same zasady dla wszystkich
Mało umiejętności Dużo umiejętności
Korzyści Rangi w umiejętnościach
Ścieżki rozwoju – każda coś daje Klasy prestiżowe (niektóre nie dają prawie nic poza „+1 poziom rzucającego”)

Dodaj komentarz

Filed under Lists, Polski, RPG

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s