Następne pokolenie – 1400 DR – cz. VIII


Amal
Wygląd i osobowość
Amal ma wyjątkowo, jak na półdrowa, jasną cerę. Po matce odziedziczył fiołkowe oczy w kształcie migdałów i zaostrzone czubki uszu. Falujące popielate włosy trzyma opaska ozdobiona symbolem jego patronki.
Półdrow nie rozgłasza specjalnie swego pochodzenia, woli, by go oceniano po jego własnych dokonaniach. Znany jest z chęci pomocy skrzywdzonym przez los – często łoży na ten cel z własnej kieszeni lub też wybiera się na ryzykowne wyprawy, by ratować niewinnych. Za punkt honoru stawia sobie obronę niesprawiedliwie uciśnionych – wśród nich likantropów o dobrym charakterze, wszelkiego rodzaju istoty mieszanej krwi czy potomków Pomiotów Bhaala.
Amal nienawidzi z głębi serca mrocznej bliźniaczki swojej patronki, a także jej wszelkich sług. Kolorytu jego posłudze Selune i temu nastawieniu dodaje fakt, że jego matka jest potężną kapłanką Pani Utraty.

Historia
Amal przyszedł na świat na południu Wybrzeża Mieczy ok. 1370 RD jako syn bliżej nieznanego Pomiotu Bhaala i mrocznej elfki, znanej jako Viconia DeVir.
Na powierzchni mówi się, że jego matka i ojciec kochali się nawzajem, a Amal – którego imię znaczy „boski” – był ukoronowaniem tego związku. Ponieważ opowiada się też, że Viconia została krótko potem zamordowana przez sługę Lloth, cała ta opowieść najprawdopodobniej nie jest prawdziwa.
Tak czy siak, chłopak dorastał samotnie. W młodości poczuł zew kapłaństwa i, po kilku przygodach z innymi bóstwami, poświęcił się służbie Selune. Od tamtej pory stał się jednym z najpotężniejszych wyznawców Księżycowej Panny na Torilu. Nie ustaje w poszukiwaniach swej matki, która jest tak ciemna, jak on jasny – przynajmniej jeśli chodzi o charakter.

Amal: mężczyzna półdrow Kpn 13 Selune/Hie 5, SW 18, średni humanoid (elf), KW 18k8+36, pw 108, Init +5, Szyb 6 m; KP 32 dotyk 15 nieprzygotowany 31; atak +14/+9 wręcz (ciężki buzdygan +2, 1k8+3/x2); SA odpędzanie nieumarłego 5/dzień; duchowy zasięg, porażenie niewiernego, potęga czaru +2, leczenie wiarą; SC cechy półdrowa; Char CN, MRO Wytrw +20 Ref +12 Wola +22; S 12 Zr 12 Kon 14 Int 12 Rzt 24 Cha 14.
Umiejętności i atuty: Wiedza (religia) +16, Czarostwo +11, Koncentracja +22 (+26 obronnie), Leczenie +14, Dyplomacja +14; Szczęście bohaterów [PGtF], Wprowadzony Selune [PGtF], Przyspieszenie czaru, Rzucanie w walce, Poprawiona inicjatywa, Przenikanie czaru; Maksymalizacja czaru
Czary kapłana na dzień: 6/6+1/5+1/5+1/4+1/3+1/2+1/1+1, ST 19 + poziom czaru, poziom rzucającego 18.
Bóstwo: Selune Domeny: Księżyc (odpędzanie likantropów 5/dzień), Ochrona (kuratela 1/dzień)
Ekwipunek: pełna zbroja płytowa +5, duża metalowa tarcza +2, ciężki buzdygan +2, płaszcz odporności +5, wisiorek roztropności +6*, pierścień ochrony +3, zwój planarnego sojusznika, 18 sz.
* wliczony w statystyki
Region: Tethyr
Języki: wspólny, chondathski, elfi

Taktyka: Amal jest potężnym kapłanem, który na dokładkę może razić przeciwników czarami zadawania ran na odległość dzięki zdolności duchowy zasięg. Często korzysta też z porażenia niewiernego.
Wskazówka: „Jestem Amal, sługa Księżycowej Panny. Jak mogę wam pomóc?”

 

Dodaj komentarz

Filed under Eseje, Polski, RPG

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s