Alter ego – Brilchan


A/N: Alter ego mojego znajomego.

——————————————————————–

Brilchan

Wygląd i osobowość
Ten młody mężczyzna ma kręcone brązowe włosy i przenikliwe oczy tego samego koloru. Siedzi wygodnie na fotelu, trzymając ręce na podłokietnikach. Resztę jego ciała zasłania wygodna szata czarodzieja, dla pewności przytrzaśnięta książką, traktującą o wampirach, autorstwa niejakiej Laurel Ham.
Brilchan spędził w bibliotece, wśród książek, większość swego życia. Uwielbia przeglądać starożytne dzieła pozostawione pod jego opieką. Równie chętnie wyszukuje w nich wszelkiego rodzaju zdumiewającą wiedzę. Najczęściej można go znaleźć pochylonego nad kawałkiem pergaminu, studiującego kolejną książkę.
Zebrane przez jego poprzedników dzieła zajmują mu prawie cały wolny czas – a oprócz studiowania zwyczajów wampirów z pewnego Alternatywnego Planu Materialnego interesuje się również opowieścią o SiNafay Vrinn, dalharil lil Lloth, spisaną przez Haer’dalisa. Gdyby nie oczywista potrzeba, najprawdopodobniej nawet by nie spał, tak dalece pochłania go wszelkie słowo spisane.
Ulraunt i Tethtoril, dwaj wielcy mnisi i zarządcy Candlekeep, byli niegdyś jego mentorami. Mężczyzna w dalszym ciągu mówi o nich z olbrzymim szacunkiem. Wydaje się, że zmiana miejsca pobytu nie zmieniła jego optymistycznego podejścia do życia. Do swoich nowych partnerów podchodzi po prostu z naukową ciekawością.

Historia
Brilchan urodził się we Wrotach Baldura ok. 1375 RD. W tej metropolii spędził swoje dzieciństwo. Jego zdolności do książek zwracały uwagę nie tylko jego mentorów, ale też mnichów z pobliskiego Candlekeep.
W wieku 16 lat młody chłopak został przez nich zabrany do cytadeli nauki. Nie przeszkadzał w tym nawet fakt, że jedynie zaklęty fotel pozwalał mu się poruszać po terenie twierdzy. Choć na jego przypadłość nie znaleźli lekarstwa nawet mądrzy kapłani Oghmy, Brilchan udowodnił szybko, że jego umysł nie został tknięty chorobą.
Przez trzy lata, jakie spędził wśród mnichów, wiele się nauczył. Był pierwszym kandydatem na następcę Ulraunta. Wtedy jednak zdecydował się podjąć naukę gdzie indziej. Opowieść Haer’dalisa zainspirowała go do szukania wiedzy w Podmroku i wśród Sfer.
O ile miasto Sigil okazało się być poza jego bezpośrednim zasięgiem, o tyle mroczne korytarze pod Faerunem były znacznie bliższe. Wybór padł na miasto Sshamath, słynne ze swojej magokracji. Oznaczała ona ni mniej, ni więcej, że nawet mimo kalectwa i bycia człowiekiem ma on tam duże możliwości jako czarodziej.
W chwili obecnej Brilchan przebywa już drugi rok w Mieście Mrocznych Sieci. Poznał już dobrze prawa nim rządzące i wyrobił sobie pozycję w miejscowej siedzibie nauki. Plany młodego czarodzieja na przyszłość na razie nie sięgają zbyt daleko – ma nadzieję przetrwać w tym miejscu jeszcze rok albo dwa, a potem rozpocząć wspinaczkę w górę hierarchii. Może pewnego dnia ujrzymy go w Kolegium Wtajemniczeń zarządzającym Sshamath.

Brilchan: mężczyzna człowiek Czar7/Miw 3, SW 10, średni humanoid, KW 10k4+20, pw 43, Init +0, Szyb 6 m, KP 18 dotyk 14 nieprzygotowany 18; atak +3 wręcz lub +4 dystansowy; SA sekret (stosowna wiedza, sekretne zdrowie), tajniki (+8); Char N, MRO Wytrw +5 Ref +5 Wola +11; S 8 Zr 10 Kon 14 Int 20 Rzt 16 Cha 8.
Umiejętności i atuty: Wiedza (tajemna) +18, Wiedza (plany) +18, Czarostwo +18, Koncentracja +15, Wiedza (szlachta i władcy) +18, Zbieranie informacji +12, Odcyfrowywanie zapisów +18; Podniesienie czaru, Zogniskowanie umiejętności (Wiedza [plany]), Stworzenie cudownej rzeczy, Błyskawiczny refleks; Zapisanie zwoju, Stworzenie różdżki; Stworzenie magicznej broni i pancerza
Czary czarodzieja na dzień: 4/6/5/4/4/3, ST 15 + poziom czaru, poziom rzucającego 5. 0 – wykrycie magii, wykrycie trucizny, dłoń maga, tajemny znak; 1 – identyfikacja, magiczny pocisk x2, rozumienie języków, zauroczenie osoby; 2 – dostrzeganie niewidzialnego, wykrycie myśli, zlokalizowanie przedmiotu, ohydny śmiech Tashy, kołatka; 3 – jasnosłyszenie/jasnowidzenie, ognista strzała, lot, sugestia; 4 – kamienna skóra, wymiarowe drzwi, tajemne oko, usprawniacz pamięciowy Rary’ego; 5 – telekineza, teleportacja, kontakt z innym planem.
Ekwipunek: pierścień ochrony +2, pierścień naturalnego pancerza +2, karwasze pancerza +4 (większość przedmiotów wykonana samemu).
Region: Wybrzeże Mieczy
Języki: wspólny, illuskański, chondathski, smoczy, krasnoludzki, orkowy, giganci, elfi, podwspólny

Taktyka: Brilchan unika walki, na ile może. W miejscu, gdzie żyje i pracuje, może wykorzystać rozliczne stoły, ławki i krzesła, by powstrzymać przeciwników. Jeżeli to zawiedzie, próbuje przelecieć albo teleportować się gdzieś indziej. W ostateczności zawsze zostaje kamienna skóra i kilka klasycznych czarów ofensywnych.

Dodaj komentarz

Filed under Essay, Polski, RPG

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s