Cechy mojej mechaniki


– użycie k6

– atrybuty określane metodą point buy

– 20 punktów na stworzenie postaci (wybór rasy, profesji i rozwinięć)

– każda klasa używa takiej samej mechaniki i ma dostęp do manewrów

– używanie manewrów wymaga bycia w łasce patrona

– niektóre potężne manewry mają dodatkowy koszt w punktach doświadczenia

– brak poziomów

– rzuty obronne jak w D&D (Wytrwałość, Wola, Refleks)

– atrybuty jak w D&D (Siła, Zręczność, Kondycja, Mądrość, Inteligencja, Charyzma) ale przedstawione w innej skali (od 1 do 10, średnia 3)

– punkty zmęczenia odzwierciedlają, jaki wysiłek może wykonać postać

– punkty akcji zamiast rozmaitych typów akcji znanych z D&D

– trafienia w części ciała jako zasada opcjonalna

– „rozwinięcia” kupowane za punkty doświadczenia i zorganizowane w drzewka

– istnieją liczne rozwinięcia niezwiązane z walką

– istnieją rozwinięcia związane z pochodzeniem postaci

– MG rozdaje punkty doświadczenia bez sztywnych reguł, zarówno za walkę jak i za inne osiągnięcia

– potężniejsze „rozwinięcia” wymagają wcześniejszego zużycia pewnej liczby punktów doświadczenia, tj. osiągnięcia pewnej rangi

– nie ma trafień krytycznych ani losowych obrażeń

– całkowicie nowa lista umiejętności

– użycie dla każdego atrybutu

– podstawową monetą jest sztuka srebra, a nie sztuka złota, i ceny to odzwierciedlają

 

Dodaj komentarz

Filed under Lists, Polski, RPG

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s