Następne pokolenie – 1400 DR – cz. XII


Baergast Etharr
Wygląd i osobowość
Baergast odziedziczył wygląd po matce, szlachetnie urodzonej elfce. Po ojcu miał tylko przenikliwe spojrzenie. Nosił szaty maga archaiczne w kroju, najwyraźniej pochodzącym jeszcze z upadłego Netheril. Lekko spiczaste uszy i migdałowe oczy podkreślały jego elfie pochodzenie.
Baergast był mocno związany z obiema kulturami, które ukształtowały jego ojca – starożytnym Netherilem i dopiero powstającym Cormyrem. Brylował na dworach trzech pierwszych ludzkich władców Leśnego Królestwa, Faerlthanna, Imlona i Bryndara Obarskyrów.
Był znany z kulturalnego zachowania i potrafił wyjść z twarzą z każdej sytuacji. Często przy okazji przekazywał otoczeniu rozsądne rady. Nigdy jednakże nie dorównał swojemu ojcu w mądrości. Nie pamiętał dobrze matki, była dla niego tylko cieniem. Przywiązał się więc mocno do ojca i stał się jego najwierniejszym sługą i pomocnikiem.

Historia
Baergast był młodszym z dwojga znanych dzieci Baerauble’a Etharr i Alei Dahast. Przez wiele lat był dla pierwszego Królewskiego Maga Cormyru namacalnym dowodem na to, że lata spędzone z elfami nie były tylko snem.
Przyszedł na świat około –15 RD, był więc niewiele więcej niż dorastającym chłopcem w chwili, kiedy jego matka odeszła z innymi elfami w dniu koronacji Faerlthanna Obarskyra. Jako syn Królewskiego Maga, praktycznie mieszkał na królewskim dworze w Suzail przez cały czas jego powstawania i rozbudowy.
Około 40 RD ożenił się z córką rodu Silverów, w której żyłach podobno płynęła elfia krew. Dziesięć lat później na świat przyszedł ich syn Aulard Etharr, o którym mówiono, że jest odbiciem swego dziadka.
Półelf nie dożył niestety wesela swojego syna Aularda i Emrylarry Rallyhorn. Zmarł spokojnie w nocy pewnego letniego dnia w 90 DR.

Baergast: półelf słoneczny mężczyzna Czar 16, SW 16, średni humanoid (elf), KW 16k4+16, pw 48, Init +2, Szyb 9 m; KP 23 dotyk 20 nieprzygotowany 21; atak +8/+3 wręcz (drąg, 1k6/x2); SA chowaniec (łasica), SC cechy półelfa; Char PN, MRO Wytrw +8 Ref +9 Wola +12; S 10 Zr 14 Kon 12 Int 20 Rzt 14 Cha 12.
Umiejętności i atuty: Koncentracja +22, Czarostwo +24, Wiedza (tajemna) +24, Dyplomacja +10, Wiedza (szlachta i władcy) +24, Blefowanie +10; Dyscyplina [PGtF], Wyciszenie czaru, Wzmocnienie czaru, Wydłużenie czaru, Wielka wytrwałość, Uniki; Zapisanie zwoju, Maksymalizacja czaru, Podniesienie czaru, Przyspieszenie czaru, Unieruchomienie czaru
Czary czarodzieja na dzień: 4/6/5/5/5/5/3/3/2, ST 15 + poziom czaru, poziom rzucającego 16.
Ekwipunek: pierścień ochrony +4, amulet naturalnego pancerza +4, karwasze pancerza +3, wisiorek odporności na trucizny; drąg.
Region: Cormyr
Języki: wspólny, chondathski, elfi, smoczy, gnomi

Taktyka: Baergast rzadko musiał zniżać się do walki z politycznymi przeciwnikami. Było ich tak niewielu, a on był tak potężny, że mógł się ich pozbyć lub ich ośmieszyć jednym czarem.
Wskazówka: „Szukasz Królewskiego Maga Baerauble’a? Jest zajęty. Ale ja mogę ci pomóc. Jestem Baergast Etharr, jego syn.”

[Nota: Zawiera garść informacji z Dragona 279.]

Dodaj komentarz

Filed under Eseje, Polski, RPG

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s